Malo o snovima i narko kartelu

Prošli tjedan sam sanjala da sam dio poznatog kolumbijskoga narko kartela i da moram prošvercati veliku količinu koke preko neke granice u neku državu.

Sve je bilo previše realno, toliko realno da sam se probudila usred noći oblivena znojem. Vjerojatno sam u snu osjetila toliku paniku i strah da mi se autonomni živčani sustav pobunio. Nakon takvog sna, nisam se mogla smiriti i ponovno zaspati. Sati do zvonjenja alarma tekli su sporo, ali eto dočekala sam i tih 7 sati. Popila sam kavu, spremila se i cijelim putem do posla proganjale su me misli o tome snu. Zašto sam to sanjala? Koja poruka leži u tome snu? Leži li uopće nekakva poruka u tom snu ili je nešto sasvim deseto posrijedi? Da, vodila sam monolog u sebi jedno izvjesno vrijeme. Zašto me to toliko zaintrigiralo? Zato što obožavam proučavati snove, jedna sam od onih koji vjeruju u neku povezanost jave i sna.

dream-catcher-902508_1280

Moji prvi susreti sa simbolikom snova bila su tumačenja iz naroda. Na primjer, ako sanjaš zmiju, čuvaj se neprijatelja. Ako sanjaš da ti netko blizak umire, produžio si mu život. Ako sanjaš da trčiš, onda bježiš od nečega u života. Vjerujem da ste se i sami susreli s različitim narodnim tumačenjem snova, zapravo vrlo vjerojatno ste čitali sanjaricu nakon nekog ludog sna ili pitali baku da vam kaže što znači kad vam u snu ispadne zub. Nakon što sam se zabavljala s narodnim tumačenjem, prešla sam na psihološko tumačenje snova. Kad smo kod psihološkog tumačenja snova, nema nitko poznatiji od Sigmunda Freuda. Vrlo vjerojatno ste čuli za Sigija, on je bio jedini psihijatar u devetnaestom stoljeću koji se uhvatio u koštac s tumačenjem snova, to jest kojemu nije bilo “ispod časti” baviti se tada “izmišljenom znanošću”. Ja sam k’o blesava gutala njegove knjige i igrala se vračare pokušavajući tumačiti snove na njegov način. Naime, sva njegova tumačenja snova, bila su usmjerena na to da su snovi zapravo ispunjenja naših nesvjesnih želja/htijenja. Simbolika koju je Freud zagovarao većinom je bila seksualne tematike, bio je taj tip – pomalo nastran. Naime, cijeli Freudov rad tvorio se na tome da su svi naši snovi ispunjenje jedne prikrivene želje, po svemu sudeći ta želja, prema Freudu, bila bi seksualna. Između ostalog moram spomenuti da je Freud bio tajno zaljubljen u svoju najmlađu sestru Adolfinu. Čitala sam da joj je, dok je ona bila bolesna, znao prožvakati jabuku i dati joj da proguta. Gnjusno!

Sigmund Freud
Sigmund Freud

Idemo dalje o snovima, ako vas je interesiralo kako to da se nekih snova sjećamo, a nekih se ne sjećamo. Na to pitanje znanstvenici su davno dali odgovor. Naime, ako se probudimo u trenutku REM faze sna (rapid-eye-movement/brzo kretanje očiju), tada se sna nećemo sjećati. Međutim, ako se probudimo nakon REM faze, sjećat ćemo se cijelog sna i gotovo svih njegovih detalja. Sjećanje snova bilo je jako bitno za istraživanja Carla Gustava Junga, on je bio Freudov mlađi kolega i miljenik. Jung je održavao seanse psihoterapijskog liječenja pomoću snova. Znao je sjediti satima s mentalno bolesnim pacijentima i slušati o njihovim snovima. A sve je to radio kako bi im mogao dati valjanu dijagnozu. Međutim, interesantna priča Carla Junga je ta da je mjesecima liječio jednu svoju pacijenticu koja je imala problem s agresijom. Kasnije su te njihove seanse eskalirale. Iako je bio oženjen, Jung se potajno nalazio sa svojom bolesnom pacijenticom i s njom provodio vruće noći. Kada je za tu tajnu ljubavnu vezu doznao Freud, odmah je prekinuo sva zajednička istraživanja s Jungom i tužio ga tadašnjem psihijatrijskom/znanstvenom vijeću. Usudim se reći da su ova dva psihijatra imala buran život, ali vrlo vjerojatno i još burnije snove.

king-sigma-wasylko-nikon-72743

Nego da se vratim na početak, dragi moji ja i dalje ne znam što je moj san o narko kartelu trebao značiti. Nisam dokučila kakve veze imam s drogom, jer se ne drogiram. Možda bih trebala početi? Šalim se, naravno. Moguće je da su mi se neki nedavno gledani filmovi na TV-u o dilanju i poneki strahovi od ‘ko-zna-čega pomiješali i to je utjecalo na moju empatiju u snu s narko dilerima. Ne znam…

thought-2123970_1280

I za kraj, evo vam zanimljiva, misaona anegdota jednog istočnjačkoga filozofa: “Sanjao sam da sam leptir koji leprša između cvjetova. U snu nisam bio svjestan sebe kao osobe, već kao leptira. Iznenada sam se probudio i shvatio da ležim na krevetu, kao čovjek. Potom sam se zapitao jesam li ja čovjek koji je sanjao da je leptir ili sam leptir koji sanja da je čovjek?”.

Leave a Reply

