Što je Platonu, fići i piću zajedničko?

Sjedim neki dan na kavi s frendicom i tako mi ona krene pričati o tipu kojeg je upoznala u nekom klubu.

Kaže ona da joj je taj tip uletio i rekao joj da ima oči kao farovi od fiće, ona ga je pogledala s čuđenjem i, naravno, odbila. Tip je bio uporan i nastavio se boriti kako bi pridobio njezinu pažnju pa je odlučio ponovno otići do nje i izrecitirati joj jedan stih pjesme “Jedina moja “od Divljih jagoda. Naravno, opet ga je pogledala kao da je pao s Marsa i odje***. Pola sata kasnije, priča ona, tip je došao do nje i, očito, odlučio nastupiti ležerno. Pitao ju je želi li što popiti, ona je, ni sama ne zna zašto, pristala– rekla mi je da ne zna ni sama zašto, ali ok. I nakon takve uvertire koju mi je frendica ispričala mislila sam “pa nema šanse da što bude između njih dvoje”. Ali, prevarila sam se. Njih dvoje viđaju se već neko vrijeme, idu na kave, druže se i kaže ona meni sa smiješkom na licu – “mislim da sam se zaljubila”. Ostanem šokirana i zamislim se… Pa tip je skroz stara škola, takav način zavođenja potječe još od antičke Grčke. Zapravo, tako je i Aristotel zaveo svoju ženu Pitiju, ali se ipak odlučio imati ljubavnicu koja je, vjeruje se, bila jedina spomenuta u njegovoj oporuci. Eh, Aristotele, zavodniče stari. 🙂

tic-tac-toe-1777880_1280

Nego da nastavnim, načini na koje je potencijalni novi dečko moje frendice htio osvojiti njezinu pažnju naprosto su me oduševili i nasmijali, ali i šokirali. Stari Grci bi rekli da ga je vodio Eros, grčki bog ljubavi. Ovaj primjer zavođenja natjerao me na razmišljanje o najvećem filozofskom djelu koje govori o ljubavi – Platonovo djelo Gozba ili O ljubavi. To je djelo nastalo po uzoru na gozbu koju je pjesnik Agaton pripremio svojim frendovima, između ostalih tamo je o ljubavi, ljepoti, mudrosti i dobroti raspravljao i Sokrat koji je bio naporan i samo tražio definicije svih i svega. Dok je Diotima, moguće da je bila jedina žena tamo na gozbi, pokrenula monolog u kojem je tvrdila da ljubav ima tri stupnja. Navela je da je prvi stupanj ljubavi ljubav prema lijepim tijelima. Drugi stupanj koji navodi Diotima bila je ljubav prema ljepoti duše. Treći stupanj bila je ljubav prema mudrosti. Usporedim li ove Diotimime stupnjeve s cijelom situacijom upoznavanja moje frendice i njezinom budućeg dečka u noćnom klubu, mogu zaključiti da ima sličnosti.

bronze-610837_1280

Fizička privlačnost (1. stupanj) – očito je moja frendica zabljesnula svog budućeg dečka svojim dugim nogama, kovrčavom kosom i velikim očima, pa je on skupio hrabrosti i odlučio joj prići. Maniri i umjetnost (1. i 2. stupanj)– kada ga je prvi put odbila, vrlo vjerojatno ju je i dalje nastavio promatrati i možda je shvatio da mu se još više sviđa jer ga je pristojno odbila pa je zaključio da je možda i okej cura koja ne privlači pretjeranu pažnju na sebe i da možda voli poeziju ili glazbu pa se snašao i poznatu ljubavnu pjesmu pretvorio u recital. Međutim, dobio je košaricu. Na posljetku, kada ga je moja frendica i drugi put odbila, shvatio je da je samo zgodna i odlučio joj je jednostavno kupiti piće pa što bude. Kasnije se ispostavilo da je budući dečko moje frendice ostao zapanjen njome jer je kroz razgovor shvatio da je ona zapravo sve ono što je na početku mislio o njoj. Ah, ta ljubav! Čini se toliko komplicirana, a zapravo je vrlo jednostavna. Dečki, jednostavno ženama kupite piće i porazgovarajte. 🙂

love-1643452_1280

Leave a Reply

